ציסטוקופיה 27.07.2020

באילו אמצעים האבחנה מדויקת יותר - בווידיאו של טל-ציסטוסקופיה או בציסטוסקופיה רגילה?

במחקר נעשתה השוואה בין בהירות התמונה, המיומנות והיכולת האבחנתית של טל-ציסטוסקופיה בהשוואה לציסטוסקופיה מסורתית

על מנת להרחיב את הזמינות של ציסטוסקופיה לאזורים עם זמינות ירודה של שירותי בריאות, קבוצת רופאים וחוקרים אמריקאים ניסתה לבדוק במחקר פיילוט ראשוני את היכולות של מומחים בפרקטיקה מתקדמת (advanced practice providers APPs) בביצוע ציסטוסקופיה תוך פענוח בזמן אמת בפלטפורמה טל-רפואית, המכונה "טל-ציסטוסקופיה".

מטרת המחקר היא השוואה בין נתוני וידאו של טל-ציסטוסקופיה לציסטוקופיה רגילה מבחינת בהירות הווידיאו, מיומנות של מתרגלים ויכולת אבחון. ההשוואה דורגה בעזרת מבקרי חוץ בביקורת (עם סמיות) של נתוני וידיאו שהתקבלו ממספר מרכזי טיפול בטל-ציסטוסקופיה ובציסטוסקופיה רגילה.

כל מטופל עבר טל-ציסטוסקופיה על ידי APP מיומן וציסטוסקופיה מסורתית אצל אורולוג במקום. קבצי הווידיאו שנשלחו באופן פרוספקטיבי באמצעות העברת טל-ציסטוסקופיה, וידיאו טל-ציסטוסקופיה באתר ווידיאו מסורתי של ציסטוסקופיה, עברו אנונימיזציה ונמסרו לאפרטים מזהים לסוקרים חיצוניים. כל סרטון הוערך ודורג פעמיים על ידי בודקים עצמאיים.

שישה מפגשי טל-ציסטוסקופיה נבדקו ועליהם בוצעו בסך הכל 36 הערכות. בהירות הווידיאו, שהוגדרה על ידי מהירות ההעברה ורזולוציית התמונה, היתה טובה יותר בווידאו שבוצע במקום בהשוואה לטל-ציסטוסקופיה שהועברה בשידור ישיר.

מיומנות ויסודיות הבדיקה דורגה 92% לטל-ציסטוסקופיה ו-100% לציסטוסקופיה מסורתית. הדיוק והאמון באבחנה היה שקול בין שתי סוגי הפרוצדורות. בארבעה מתוך שישה סרטונים היתה הסכמה של 100% בין הסוקרים לגבי הפעולה הבאה שתבוצע, מה שמעיד על הסכמה אבחנתית גבוהה. בנוסף, מיקום ביצוע הפרוצדורה וזהות הרופא המבצע לא השפיעו סטטיסטית על היכולת לבצע אבחנה או על אופי הפעולה שננקטה.

מחקר פיילוט ראשוני זה מדגים כי טל-ציסטוסקופיה עשויה להרחיב את הגישה למעקב אחרי סרטן שלפוחית ​​השתן.

מקור: 

Lobo, Jennifer M., Bethany Horton, Randy A. Jones, Teresa Tyson, Paula Hill-Collins, Terran Sims, Jessica J. Rueb et al. "Blinded Comparison of Clarity, Proficiency and Diagnostic Capability of Tele-Cystoscopy Compared to Traditional Cystoscopy, a Pilot Study." The Journal of Urology (2020): 10-1097.

נושאים קשורים:  Ureteroscopy גמיש,  נפרוליתיאזיס,  אבני כליה,  סיליקון,  סטנט השופכה,  ציסטוסקופיה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו